perjantai 27. elokuuta 2021

Kaupallisia yhteistöitä


Olen tehnyt uudet yhteistyösopimukset kahden kotimaisen tuotemerkin kanssa. Vastaisuudessa edustan
Zeropointin kompressiotuotteita sekä Noshtin urheiluravinteita harrastaessa sekä töissä. Muita kumppaneitani ovat Partioaitta sekä Matkatoimisto Aventura, joille molemmille teen alihankkijana myös töitä. LaSportivan Suomen edustajalta olen saanut valikoituja tuotteita alennuksella. 

Yhteistyö Zeropointin kanssa alkoi viime talvena, kun sain kaverilta Pyhälle mukaan kompressiolaskusukat. Olen aina ollut vähän säätäjä sukkien kanssa ja käyttänyt milloin mitäkin sen enempää miettimättä mitä jalkaan olen vetänyt. Zeropointin laskusukat olivat kuitenkin parhaat, joita olin koskaan kokeillut, ja siitä se ajatus sitten lähti. Pyhän jälkeen olen testaillut erinäisiä kompressiotuotteita laskemisen lisäksi juostessa, skeitatessa, vaeltaessa ja palautteluun, sekä ihan arkikäytössä ja ollut todella tyytyväinen. Niinpä tuntui hyvältä idealta lyödä hynttyyt yhteen Zeropointin kanssa, kun sitä ihan virallisesti ehdottivat.


Palauttelua Meekolla vaelluspäivän jälkeen


Noshtin tuotteita puolestaan olen saanut testata jo brändin lanseerauksesta lähtien ja olen saanut heiltä erinäisiä tuotepaketteja silloin tällöin reissuille ja juoksuille mukaan. Viime talven skinnailut menivät pitkälti Noshtin talviurheilujuoman ja vauhtikarkkien voimalla ja kesällä puksutin juoksut ja vaellukset samantyyppisin eväin, joten kun Nosht ehdotti yhteistyön virallistamista, olin enemmän kuin otettu. 


Tän kuvan jälkeen kävin parturissa


Olen pitänyt linjana sitä, etten tee kaupallista yhteistyötä tuotteiden kanssa, joita en muutenkin käyttäisi. Vaikken itseäni todellakaan minään influencerina pidä (koko sana istuu jotenkin aika huonosti tällaiseen keski-ikäiseen keskivartalomieheen), erinäisiä ehdotuksia todella random-markkinoinneista tulee inboksiin yhä useammin. Rahaa niistä ei saa, enkä mitään kumppanuuksia itse aktiivisesti etsi, mutta jos jonkinlaisia tuotteita ehdotellaan testiin ja tarjolle. Virallisesti edustamaan (aka brand ambassador) suostun ainoastaan sellaisia, jotka olen hyväksi havainnut tai joita jo muutenkin käytän touhuissani. Esimerkiksi vaatepuolella olen pitäytynyt tekemästä sopimuksia minkään yksittäisen brändin kanssa, koska toistaiseksi yksikään ei ole ollut sellainen, jonka jokainen tuote olisi niin hyvä, etten mieluummin käyttäisi jotain muuta. Haluan, että vaatteeni ja varusteeni ovat juuri itselleni ne parhaat, joten en ole halunnut sitoa itseäni yhteen ainoaan brändiin enää kiinni. 


(Disclamer: tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä, ettenkö jossain vaiheessa niin tekisi, jos juuri se oikea yhteistyö vaatepuolella kohdalle osuisi.) 


Nyt on kuitenkin sukat ja ravinteet ojennuksessa, joten näillä on hyvä lähteä kohti syksyä ja toivottavasti hiljalleen aukeavaa maailmaa. Suunnitelmia on, toivottavasti pian päästään myös toteuttamaan!


NUTS Karhunkierros , 57 kilsaa Noshtin voimalla


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti